ESSENHOF CLEAN UP!

Op deze pagina een overzicht van afspraken en deelname aan de Cemetery Clean-up door Begraafplaats Essenhof te Dordrecht. Dit is een afgeschermde pagina die intern gedeeld kan worden in jullie bedrijf. Er kunnen tevens een perstekst en foto's worden gedownload t.b.v. vooraankondigingen.

PRAKTISCH

Zaterdag 03 april | Cemetery Clean-Up! Essenhof Dordrecht

10:00-12:00 uur (eventueel een kleine picknick vrijblijvend erna) Max. om 13:00 uur van locatie weg zijn.

Toezicht : 1x medewerker Essenhof

Organisatie evenement : Funeral Rockstars  : Marieke van der Weiden  | WhatsApp 0682700608 | Email : info@funeralrockstars.nl

Aantal verwachte deelnemers (schoonmakers) ; 15/25 mensen

DRAAIBOEK

TIJD INZET ESSENHOF INZET FUNERAL ROCKSTARS
09:30 uur x Aankomst crew / Locatie check
09:45 -10:00 uur x Aankomst deelnemers
10:00 uur x Registratie deelnemers + uitgifte schoonmaakset
10:15 uur Welkom deelnemers (op Ereveld) Instructie schoonmaak + installeren deelnemers/vragen
10:30-12:00 uur Schoonmaak
12:00 uur Opruimen
12:15 uur Afscheid deelnemers Picknick binnen restricties
13:00 uur Einde dag Einde dag

PERSONEN OP LOCATIE

SOORT AANTAL
Regie 1 persoon Marieke van der Weiden
All over assistent 1 1 persoon Stephanie de Jong
All over assistent 2 1 persoon Rian van Eyken
Fotografie 2 personen Sanny Costers en Olivier Partial
Video 1 persoon Patrick van der Scheer
Totaal Crew FR (zie regels hierboven) 6 personen
Deelnemers schoonmaak 15 tot 35 personen
Welkom-Toezicht De Essenhof medewerker 1 persoon

We verwachten een deelnemersaantal van 15 tot 25 personen. Het toegewezen gebied is erehof (oorlogsgraven) op Essenhof. Bij aanzienlijk meer deelnemers wordt ook de urnenwand ter beschikking gesteld om schoon te laten maken door deelnemers. Overweging is er geweest ook de andere locatie in Dordrecht te nemen maar technisch en organisatorisch gezien is dat te omslachtig voor deze editie. Dhr. Weidenaar geeft aan de urnenwand als uitwijklocatie te nemen bij meer dan 25 deelnemers (max. totaal deelnemers is 40 personen).

AFSPRAKEN en ORIËNTATIE 

  • De Funeral Rockstars medewerkers zijn aanwezig op locatie van 09:30 uur tot 13:00 uur (programma loopt tot 12:00 uur)
  • Er is een mogelijkheid om na het programma een lunchmoment te hebben met deelnemers (schoonmakers) tot max. 13:00 uur
  • Een lunchmoment houdt in: door deelnemers eigen meegebrachte lunchpakketten nuttigen op de begraafplaats, dit met in acht name van de covid-regels en algemene rust geldend
  • Essenhof heeft 1 medewerker voor ontvangst en afscheid en algemeen toezicht (hoeft niet aaneengeschakeld, af en toe in checken is in orde)
  • De schoon te maken graven zijn de oorlogsgraven op de locatie Begraafplaats Essenhof. Bij meer dan 25 deelnemers wordt ook de urnenwand op Essenhof schoongemaakt.
  • Schoonmaken betekent; het afborstelen van graven met een zachte borstel, het schoonmaken van grafmonumenten met een zachte borstel, water en groene (bio) zeep alsmede het weghalen van losliggende bladeren en restafval op de aangewezen begraafplaats en de paden eromheen.
  • Bij een aanzienlijk groter aantal deelnemers (meer dan 25 deelnemers ) wordt ook de urnenmuur ter beschikking gesteld als schoonmaak locatie op Essenhof. Er kunnen niet meer dan 35 deelnemers meedoen in deze editie op zaterdag 3 april.
  • Er wordt een videoregistratie gemaakt en er worden foto´s gemaakt van de locatie en tijdens het evenement. Deelnemers hebben vooraf toestemming gegeven voor beeldopnames via hun inschrijving. Het video en fotomateriaal wordt na het evenement aan jullie toegestuurd en is vrij te gebruiken voor communicatie en promotie op websites en social media na het evenement.
  • Er wordt een bijdrage van 395,00 euro  ex. btw door Essenhof ingelegd ter ondersteuning van dit project. Het inlegbedrag wordt vooraf via een factuur betaald.
  • Voor het inleg bedrag ontvangt Essenhof : een teaservideo en professioneel fotobeeld van de locatie en het evenement in werking. Buiten dat wordt de organisatie en productie van het evenement door Funeral Rockstars verzorgd voor dit inlegbedrag.
  • Deelnemers registeren zich vooraf aan het evenement via een formulier op de aanmeldpagina van Funeral Rockstars 
  • Funeral Rockstars geeft emmers en schoonmaakdoekjes uit alsmede groene zeep. 
  • Deelnemers kunnen gebruik maken van de waterpunten op de locatie
  • Deelnemers nemen de algemeen geldende regels op begraafplaatsen alsmede de ethische regels die gelden op zulke locaties in acht, zo ook de huidig geldende covid-regels
  • Deze 1e editie is een try-out evenement met het oog op een jaarlijkse terugkeer met meer locaties
  • Het LOB is op de hoogte van  het evenement en heeft vooraf aan onze organisatie advies gegeven aangaande het technisch schoonmaken en het beschermen van grafrecht in de praktijk.
  • LOB ziet nog of zij iets in hun nieuwsbrief over het evenement kunnen vermelden.

COVID-MAATREGELEN

Dit is een live-evenement op locatie en vindt plaats binnen de huidige covid-maatregelen. Dat betekent dat de 1,5 meter afstand regel gewaarborgd wordt alsmede een maximale groepsgrootte die wordt geregistreerd en gemanaged. Deelnemers kunnen zich vooraf aan het evenement registreren met hun persoonsgegevens via een online aanmeldformulier, bij aankomst wordt hun registratie gecheckt. Personen die zich op de evenementdag op de locatie melden zonder registratie kunnen die registratie direct op locatie via ons geautomatiseerd formulier doen.  Er kunnen maximaal 40 personen deelnemen aan het evenement.