CO-BRANDING

Gepubliceerd op 10 augustus 2020 om 23:15

Het produceren onder licentie, productplacement, sponsorschips en het aangaan van allianties en partnerships tussen klassieke uitvaartmerken en branchevreemde (a-)merken zullen we de komende jaren  steeds vaker gaan zien.

In Amerika is Starbucks als shop-in-shop een onderdeel van uitvaartcentra. Online circuleren er al jaren voorbeelden van IKEA doe-het-zelf doodskisten. Wat gebeurt er als Amstel Bier uitvaartcafé's host en Rituals rouwtuinen in grootstedelijk gebied onderhoudt? Wat is de waarde van een ANWB-asverstrooigids en hoe relevant is het dat we 3D afscheidnemen in Pathé?

De nieuwe generatie nabestaanden is op zoek naar zeer persoonlijke uitvaartervaringen die men in samenwerking met gespecialiseerde en niet-gespecialiseerde partijen (kennissen, vrienden, familie) realiseert. Het gaat daar niet langer om een expert-leek verhouding maar een driehoek van samenwerken tussen uitvaartverzorgers, families en externe merken. Een belangrijke vierde schakel zijn vrienden. De input van vrienden speelt steeds vaker vroeg in processen een rol. Anders dan hoe dat nu is. In huidige processen worden vrienden er veelal pas op het laatst bijgehaald.

Om relevante uitvaartproducten te ontwikkelen, is samenwerking in de uitvaartsector essentieel. Het ontwikkelen van co-branding activiteiten gaan we de komende vijf jaar steeds vaker zien. Co-branding is een (tijdelijke) samenwerking van merken. Dat kan een samenwerking zijn tussen merken uit de uitvaartsector. Echter, binnen nu en vijf jaar wordt er steeds vaker gelonkt naar co-brandingactiviteiten met branchevreemde (a-)merken. Denk aan collaboraties met fashion-, technologie-, lifestyle-, horeca- en evenementmerken.

BRON

Rapport Uitvaart van de Toekomst | Rotterdam | 2017 | Marieke van der Weiden MA

Investeer in jouw merk en marketing én leer creatief te denken met de middelen en het netwerk dat je al hebt! Kom met jouw onderneming in deze training en maak kennis met vormen van creative business en creative funeral marketing. Je brengt zelf een case/onderwerp in waar je aan wilt werken (marketing, nieuw product/project, beleving, verdienmodel, identiteit etc). We werken in de thema's; (post-)covid uitvaartkansen, marketing met weinig budget en trends als strategische houvast. Verwacht een dag op een betekenisvolle locatie (of online bij een lockdown) waarbij de ideeën voor elke onderneming over tafel vliegen en je naar buiten stapt met nieuwe constructies én drive. Jouw mentor is onze eigen deathfluencer en TEDx spreker Marieke van der Weiden. Je kunt de hele dag vragen stellen en sparren, met haar en met andere ondernemers.


 »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.