FUNERAL SHOPPING

Gepubliceerd op 10 augustus 2020 om 23:35

"Experiences in uitvaartprocessen kunnen resulteren in meer consumptie, meer transactie, meer interactie en meer data. De experiences van populaire A-merken kunnen ervoor zorgen dat het taboe rondom uitvaarten en de dood kan worden doorbroken. Daarnaast kunnen experiences van populaire merken consumenten helpen bij hun rouwverwerking omdat dergelijke merken kunnen zorgen voor ankerpunten in herinneringen. De bedreiging van het toelaten van branchevreemde A-merken in de uitvaartbranche zit in de eigenschap van A-merken naar marktleiderschap te willen streven."

In de komende jaren zijn ultieme shoppingervaringen voor consumenten belangrijk. Ook in uitvaartprocessen. Na de Covid-19 crisis beseffen zowel consumenten als uitvaartorganisaties dat er gefaciliteerd moet worden in het vanaf de bank uitvaarten samen kunnen stellen. Dit met de hulp van platformen, applicaties en algoritmes die voortkomen uit social media gedrag. Daarnaast wordt het fysiek shoppen op locaties doorontwikkeld. Er komen mobiele vormen van funeral shoppen zoals we dat eerder zagen bij de horeca waarbij foodtrucks hun opwachting maakten.  Funeral Home Drive-ins en Drive-Thru's worden een relevante business case en locaties worden ingericht op funerair shoppen en inspireren. Deels fysiek, deels online. Soms in zeer extreme vormen. 

In het drukke bestaan van consumenten wordt gezocht naar een oplossing waarin met weinig inspanning (uitvaartgerelateerde) producten bij elkaar kunnen worden gewinkeld. Via een digitale applicatie bijvoorbeeld. Er zijn op dit moment meerdere partijen bezig met het ontwikkelen van uitvaartshoppingapplicaties. De strijd om het ultieme digitale uitvaartproduct is in ieder geval losgebarsten. Een belangrijke punt hierin is samenwerken. Vooralsnog zijn ontwikkelaars op eigen eilanden bezig met hetzelfde. De angst voor samenwerken is een tegenwerkende factor. 

BRON

Rapport Uitvaart van de Toekomst | Rotterdam | 2017 | Marieke van der Weiden MA

Investeer in jouw merk en marketing én leer creatief te denken met de middelen en het netwerk dat je al hebt! Kom met jouw onderneming in deze training en maak kennis met vormen van creative business en creative funeral marketing. Je brengt zelf een case/onderwerp in waar je aan wilt werken (marketing, nieuw product/project, beleving, verdienmodel, identiteit etc). We werken in de thema's; (post-)covid uitvaartkansen, marketing met weinig budget en trends als strategische houvast. Verwacht een dag op een betekenisvolle locatie (of online bij een lockdown) waarbij de ideeën voor elke onderneming over tafel vliegen en je naar buiten stapt met nieuwe constructies én drive. Jouw mentor is onze eigen deathfluencer en TEDx spreker Marieke van der Weiden. Je kunt de hele dag vragen stellen en sparren, met haar en met andere ondernemers.


«   »

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.